måndag 5 november 2012

våren 2009


Våren 2009 är ganska svart för mig. Delvis ganska tragisk men också borta pga hjärnskada. Självklart så vet jag ju inte hur pass borta den är för jag kan ju inte veta det jag har glömt men igår hände det mig något väldigt märkligt.

Jag läste en bok. Jag har aldrig läst boken förut och det är en typ av bok som jag egentligen inte brukar läsa eftersom att jag egentligen inte tycker om den här typen av böcker. Bokens handling hade, vad jag vet, ingen som helst koppling till mitt liv. Det som hände i boken har inte hänt mig och är inget som jag heller tänker på. Boken var skriven på ett väldigt dåligt sätt och blev därför ganska känslokall.

Hur som helst. När jag läste den här boken så poppade minnen upp i mitt huvud från våren 2009, rörande en person som har varit ett stort frågtecken för mig. Jag minns vad vi hade tillsammans, vad vi gjorde och vad vi pratade om. Jag insåg att det jag drömde om då var något helt annat än det jag har nu. Det gör mig förvirrad och samtidigt ledsen. Är jag någon annan nu? Hade jag varit en annan om inte ett halvår av mitt liv blivit svart? Och varför kom det tillbaka nu? När jag just börjat få ordning på mig själv.

Jag insåg att jag förlorat en av mina bästa vänner. På så många plan. Jag kan inte säga att jag vet varför eller hur det blev så. Jag kan också säga att jag inte vet vad som kommer hända i framtiden, för jag vet att man inte kan gå bakåt.

Men jag vill att du ska veta. Att jag minns dig. Jag minns det vi hade. För det måste vara en fruktansvärd känsla att vara en av de viktigaste personerna i någons liv en dag för att vara bortglömd nästa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar