onsdag 16 januari 2013

Jag älskar mitt jobb men...


Det kräver någon visst att arbeta med människor, Att åtta timmar om dagen var omringad av folk som ville en något. Och oftast (läs: alltid) så vill de att jag ska göra något för dem. Det är aldrig någon som kommer och säger jag skulle vilja bjuda på en kopp kaffe. Visst det är mitt jobb att göra saker för andra och det är underbart men idag vill jag inte.

Jag är trött på att vara social och trevlig. Idag ska jag iofs inte möta några kunder. Men då är jag sur över det också. Att arbeta med människor innebär att du hela tiden behöver vara inspirerad för att orka vara inspirerande. Vissa dagar, typ som idag, har jag inget tålamod alls med mina strulande kunder. De som inte gör det som är bestämt, inte orkar inte kan inte vill. Det är dessa kunder jag ska ta kontakt med idag hör vad som är fel och vad vi kan göra för att hjälpa dem. jag har egentligen bara lust att skrika RÖR PÅ FLÄSKET!! Men det får jag så klart inte.

Nej idag lyser inspirationen med sin frånvaro och jag längtar bara hem. Och klockan är snart halv nio. Lång dag. Kan vara världens längsta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar