tisdag 29 januari 2013

En sjuk månad


Nu har snart första månaden av 2013 gått och jag har varit sjuk i princip varenda dag av den här månaden. har det inte varit det ena så har det varit det andra. Och det sliter så. Förutom att det sliter på kroppen som alltid får jobba så sliter det på psyket. Jag blir deppig helt enkelt. Och trött.
I natt sov jag till klockan tre då det var omöjligt att sova längre. Så nu när klockan börjar närma sig nio så är jag helt slut.

Jag måste därför påminna mig själv, och passar på att påminna er också, om att det är jag som bestämmer över mitt liv (och ni över ert). Jag kan göra den här dagen till en trött dag eller försöka vara glad och positiv och sova en stund när jag kommer hem. Den enda som medvetet kan förändra ditt liv i den riktning du vill är du. Jag vill bli frisk och jag gör allt för att komma dit. och så länge jag är sjuk så måste jag försätta göra allt. Och det gäller dig också. Om du är olycklig eller otrivs i ditt liv. Om du har för mycket på jobbet eller fel jobb, vill studera eller vill inte studera. Vill gå upp eller ner i vikt. Göra slut eller bli tillsammans. Flytta eller bo kvar. Så har du alla de möjligheterna varenda en. Det är upp till dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar