måndag 10 december 2012

Just do it


Jag gillar den sloganen, "just do it", nu är jag ju delvis partisk men vad gör det. Jag tycker att det finns något väldigt bra i att uppmana människor i att tänka mindre och göra lite med.

Jag  kan bara tala för mig själv, jag mår så mycket bättre när jag bara gör saker utan att analysera minsta detalj. Att ha koll på mina egna tider och faktiskt inte vara chef nog att förklara för andra eller ha ansvar för någon annan än mig själv det är fantastiskt!

"just do it" säger jag ungefär 800 gånger om dagen och det är också en del av vår signatur i ett mail. Men den inställningen kommer också vissa förpliktelser. Du ska jobba snabbt. Kunna ta snabba beslut och ta konsekvenserna av de besluten.
Ibland blir det bra och ibland går det åt helvete. Men det jag vill ha sagt är, ta chansen!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar