torsdag 6 december 2012

10 saker jag är tacksam för


Överlag är människor för dåliga på att visa tacksamhet och kanske är det något typiskt svenskt.
Här är 10 saker jag är tacksam för.

1. Pelle, Pelle och Pelle. Pelle som gav mig chansen att göra det jag aldrig hade vågat utan honom. Pelle som ofta får mig att gråta och skratta samtidigt åt hans galna men tänkvärda historier. Och Pelle som gav (och fortfarande ger) mig "obefintliga" mängder av skratt.

2. Erik. För att du alltid är på min sida, välkommen på julafton!

3. Skidåkning. Förutom att det har gett mig starka ben så har det gett mig äventyr, glädje och bästa vänner.

4. Värmeljus.

5. Hälsa. Tack tack tack för att jag är 97% frisk, för att den koll jag ska göra i Geneve om en månad inte får mig att gråta och för att jag kan göra nästan allt jag vill.

6. Humor. Jag har världens bästa humor, det är bara inte alls om har insett det, och den hjälper mig igenom varje dag.

7. Jobb. Jag älskar att jobba, att prestera. Jag inbillar mig själv att jag gör stor skillnad och efter att jag har haft en träff eller två så känner sig personen så himla inspirerad av mig och det gör mig glad.

8. London. Jag älskar London. Jag älskar att det är galet här och att de har haft julpyntet uppe sedan oktober. Jag gillar kulturen att man går ut och dricker öl varje fredag (typ) med sina kollegor. Och jag är tacksam för att jag får bo här.

9. Norrland. Norrland gav mig lugn. Det är bara att tänka på mariehemsängarna en kall vinternatt (efter klockan 14) och de fantastiska sakerna som kunde utspela sig på himlen där så finner jag frid.

10. Feedback och kommentarer på min blogg. Jag skriver för min egen skull men det är så roligt med ett livstecken då och då från er andra.




5 kommentarer:

  1. Jag tror ditt namn är med på många personers listor över saker de är tacksamma för. Du är en fantastisk människa!

    SvaraRadera
  2. Jag tror ditt namn är med på många personers listor över saker de är tacksamma för. Du är en fantastisk människa!

    SvaraRadera
  3. replica evening bags this g2o38e1l70 replica bags from turkey replica bags online pakistan hermes replica w0n24h7k29 replica bags cheap see it here q6n93m1n63 buy replica bags online replica bags sydney

    SvaraRadera