fredag 26 oktober 2012

2. Bjuda på mig själv


Det var i någon ålder kanske 10-12 som allt var så där jobbigt pinsamt. Pinsamt att säga hej till en vän men samtidigt pinsamt om den andra sa hej först. Ja herregud vad vi höll på.
Mitt stora problem här var att jag egentligen inte tyckte att saker var så pinsamma, jag fick lixom fejka min "Oh my God!!" och rosiga kinder. Jag fattade lixom inte alla "pinsamhets koder".
Mitt andra problem är att jag är en sådan som ofta gör bort mig. Tappar bort saker. Säger något konstigt. Gör saker utan att kanske tänka först.

Isadora min kära vän fick välja ut det absolut mest pinsamma jag har gjort. Hon svarade när jag gick fram till Morgan Alling och sa till honom att jag varit kär i honom sedan jag var liten.

Lukas svarade att det pinsammaste jag gör är när jag missuppfattar uttryck eller anspelningar på sex. Han hade två exempel. Jag trodde att uttrycket "att lägga en pizza" betydde "att dela på notan" och att uttrycket "ett fem i tre ragg" betydde att man var "fem av tre möjliga".

Idag kan jag bjuda på det här. Klart att jag kan bli lite generad men det är ju roligt. Och det är bara att skratta och gå vidare.

1 kommentar:

  1. Jag tycker det var fantastiskt roligt när du trodde att "Det är inte korven du blir tjock av utan såsen" handlade om mat.

    Men å andra sidan trodde ju jag med det.

    SvaraRadera