måndag 11 februari 2013

Det är här vi är

det finns alltid en ursäkt. För allt. Speciellt det du inte vill göra. Jag har skrivit om det förut och tänker skriva om det igen. det är du som har makten i ditt liv. Varje sekund du slösar bort på att göra saker du inte vill eller är olycklig är sekunder du aldrig får igen. beslut kan vara jättejobbiga att ta men i det långa loppet är det jobbigare att inte ta besluten.

Den här helgen gjorde jag precis det jag ville, vilket var ingenting. Eller massor beroende på hur man ser det. jag tvättade. laddade batterierna. Såg i kapp mina serier. Åt god mat. Såg på skidskytte. Åt middag med en god vän.

Det är en av världens bästa känslor, när du är mogen nog att ge dig själv vad du behöver. Inte vad andra säger att du behöver eller vad du tror att du behöver. Utan vad du faktiskt behöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar